ápr
18

Egy csokorban

Címkék: szardiniarol | Szerző: Szs | 1:46 pm

Kozlekedes


Mint ahogy sok mindenben vannak kulonbsegek, igy a kozlekedesben is, legalabbis aszerint amihez en viszonyithatok.
Itt a buszok azok nem olyan jol szervezettek, s igy emellett mukodnek “taxinak”nevezett, kisbuszok, amelyek ezen felul biztositanak mas utazasi lehetoseget, azzal a kenyelemmel, hogy egy kicsit tobbert oda visz ahova te akarod, amit legfokeppen az idosebbeknek jelent elonyt. De az esti orakban sajnos nemigen van jarat, ami vegett vagy eppenabbol kifolyolag, hogy az auto a legfobb kozlekedesi eszkoz…
A falu, ahol lakunk az 12 km-nyire helyezkedik el a varostol (amely e megyenek a varosa), tehat surun akad, hogy bevasarolni, vagy mas dolgok vegett eljutunk a “varosba”. Idezojelesen irtam, mert lenyegeben elegge kis varos.
Tehat idovel szuksegesnek ereztem azt, hogy en magam is beszerezzem a jogositvanyt, hogy ne kelljen allandoan masokat zaklatnom vagy fuggenem kozlekedes szempontjabol…
Az elmeleti resze az konnyen ment, mert kulfoldi leven eleg volt szobeli vizsgat tennem, s eleg sokaig jelen voltam a tanfolyamon ahhoz, hogy a vegen mar valoban tudtam mindent, s konnyu szivvel neztem a vizsga ele… De a vezetes az nem jott be nagyon sokaig, s reszketve neztem a vizsga napja ele, legfokeppen mert meg nem ereztem magamat kesznek arra, de kezdett lejarni a rozsaszin lapom (otthon nem tudom, hogy hivjak), s ez volt az egyetlen es utolso lehetosegem arra, hogy megszerezzem, egyebkent mindent ujra kellett volna fizetni, tehat reszketve meg sirva mentem, mert nemigen engedhettunk meg magunknak ezen feluli koltsegeteket, bar a Franci nyugtatgatott, de hasztalanul … de az oktatom joba volt a vizsgaztatoval, s meg mielott elkezdodott a vizsga, mondta, hogy mintha mar meglenne a jogsim, ugyanis jo hirnevvel rendelkezo oktato, aki nem engedi a vizsgara mindazokat, akik nincsenek megfeleloen felkeszulve, de en annyira feltem, hogy leginkabb ez lett volna ami megbuktat… nagy megkonnyebbulesemre megiscsak meg lett… de utana meg sokaig feltem a kormany moge ulni… talan akkor lett nagyobb biztonsagerzetem, amikor egy peksegnel kezdtem el dolgozni, soforkent, kenyer szallitasi “service” – ami adott arra lehetoseget, hogy gyakoroljam, s magameva tegyem a vezetest.

Munkaido


Nos, az elozo mondokam elegge rovidre sikeredett, tehat gondola, hogy akkor egy csomoba kotom mas beszamolokkal egyutt.
A postak csak delelott vannak nyitva, az iskolak 6 naposok, szombaton is (!), mig a boltok nyitvatartasi ideje 8-13; 17-20-ig, tehat belefer az ebed utani piheno, s nyaron , augusztusban bezarnak az uzletek, s szinte minden megall, szunetel, a partok eltelnek a turistak tomegeivel…

Fozes
Nem is kell mondanom, hogy a kezdetekben ez egy balhes ugy volt szamomra. Bar mar nem voltam teljesen jaratlan a temaban, de csak a Magyar konyhaban kezdett lenni nemi jartassagom, igy ki kellett tanulni a legalapvetobb dolgokat az olasz konyhaval kapcsolatban, mint peldaul a tesztafozes ( amit a magyar altalaban tulfoz)! Ugyanis meg kell, hogy legyen a megfelelo kemenysege a tesztanak, amely lehet valtozo attol fuggoen is, hogy milyen teszta, meg milyen szosszal van talalva…
Errol most eszembe jutott, hogy egyszer apaeknal, amikor legutobb otthon voltunk keszitettem vajas rizset, amit itt szoktunk eleg surun enni, meg finom is, ami otthon a kutyanak sem kellett, a szo szoros ertelmeben! Amin akkor jot nevettek, legfokeppen apa, aki mar akkor huzta a szajat, amikor az asztalra tettem, megha nem is szolt semmit.. de viszont azon elcsodalkoztam, hogyhogy nem lett jo.. pedig mindent a szokasos modon csinaltam, de megsem olyan volt az ize, amilyennek lennie kellett volna… talan mert a hozzavalok magyarok, meg talan a viz meg a so is mas? De ugyanez igaz a magyar etelekre is. Itt kinnt sohase lesz ugyanaz az ize, megha ugyanazokat a hozzavalokat is hasznalom (persze az itteni boltokbol veve). De az olasz izekkel kapcsolatban nekunk is megvolt az otthoni tapasztalatunk… mintahogy koztudott, az olasz, az pizzas nep, s egyszer eltokelten a pizza mellett dontottunk, pontosabban a Pizza Hut-nal, ahol en vigyorogva neztem a Franci arckifejezeset, mikozben a centis vastag pizzaszeletet hoztak. :-) tehat vannak kulonbozosegek, bar a lenyeg mindig mindenutt ugyanaz, de a legjobb mindig az adott orszagnak az adott kinalata , ugyanugy mint az adott evszaknak az adott gyumolcsei es zoldsegei a legizletesebbek, s a legolcsobbak!!!
(Amit a Franci Magyarorszagon ertekelt az a savanyu uborka, meg az almale, meg voros szolole volt!Meg persze a madartej, meg a palacsinta, amelyeket a rokonok direkt neki keszitettek!)
De sokszor ezek a kulonbozosegek nagyon szorakoztatoak tudnak lenni, amikor az olasz temperamentus es a magyar osszetalalkozik… s szep emlekeim fuzodnek ehhez, hogy mennyit vigyorogtunk az Andieknal, ok vigyorogtak rajtunk, legfokeppen a Francin, mi meg azon, hogy mondandonk az o szemszogukbol – meg sokszor az en hibas forditasommal – nem ugy sult ki, mint ahogy kellene… persze hozzateszem, hogy a ferjem az nagyon szimpatikus es vicces, s nem unatkozik mellette az ember. Persze ezen kulonbozosegek maskor tudnak hatarokat is huzni ket ember kozott.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://samuzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr551931496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.19. 15:34:13

Ó Zsanett! Egyre jobban akarok hozzátok menni... Vagy már az is jó lenne, ha ti jönnétek. Bár engem hajt a kíváncsiság az országotok meg az emberek iránt, szóval jobb lenne az első verzió hogy én megyek. :) Kíváncsi lennék egy olasz gyorstalpalóval mennyire tudnék eligazodni nálatok. Volt szerencsém már egy-két nyelvhez, de az olasz speciel eddig kimaradt.
Szóval utána nézek én ennek, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy nálatok nyaralhassak. :D Még lehet az autóutat is bevállalnám oda (feltéve hogy van komp). Ki tudja...?

Szs 2010.04.21. 10:00:25

@EdemLegend: na, kozben kicsit lassu vagyok a valasszal, mert azon filoztam, hogy mikeppen is tudok kommentet irni :-)
a technologia nem az en erossegem, habar felismerem annak sokoldalu pozitivumat...
Hat en inkabb a masodik verziot szeretnem: s vegre hazajutni, mert mar sokakkal valo talalkozas kivansaga fuut...
de biztosan egyszer ezt is ossze tudjuk hozni... habar meg az ifjabbak latogatasa elott szeretnem, ha az oregebbek utemeznek be ezt a kijovetelt, amelyet nemcsak mint vakacionak es latogatasnak, hanem mint szamukra feluduleskent nagyon ajanlom!
süti beállítások módosítása